Wystawa „Udział polskich inżynierów w drugiej rewolucji technicznej – retrospektywa Wystaw z 2017 i 2018 roku”

Zapraszamy na otwarcie wystawy „Udział polskich inżynierów w drugiej rewolucji technicznej – retrospektywa Wystaw z 2017 i 2018 roku”, które odbędzie się 24 września o godz. 18:00 na Krakowskich Plantach.

Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

 

 

Więcej szczegółów poniżej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Repertuar w wykonaniu  Pani Magdaleny Barylak

Już nie zapomnisz mnie                        Jak za dawnych lat

Ada to nie wypada                                    Na pierwszy znak

To ostatnia niedziela                               Miłość Ci wszystko wybaczy

Nic o Tobie nie wiem                               Tak jak Ty

Ach jak przyjemnie

 

 

Magdalena Barylak

doktor Sztuk Muzycznych – rodowita krakowianka

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Krakowskiej Akademii Muzycznej, prowadząc przez ponad 10 lat prowadziła klasę śpiewu solowego na wydziale Wokalno – Aktorskim.

Jeszcze podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Paminy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, pod dyrekcją Kai’a Bumanna.

Studenckie zainteresowania muzyką współczesną zaowocowały, w późniejszym okresie, licznymi prawykonaniami kompozycji m.in.  Darii Dobrochny Kwiatkowskiej, Krzysztofa Olczaka, Macieja Negreya, Mendi Mengjiqiego, Unsuk Chin, Szczepana Tesarowicza czy Zygmunta Krauzego.

Opera „Iwona, księżniczka Burgunda” Z.Krauzego, w której z wielkim powodzeniem kreowała rolę Królowej Małgorzaty, miała swoją światową prapremierę w Paryżu w 2004 r. 

Spektakl pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego, wyreżyserowany przez Marka Weissa został zaprezentowany także podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w 2006 r. i wszedł do repertuaru Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.

Od 2006 r. współpracuje na stałe z Operą Krakowską, gdzie śpiewa partie: Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta, Tatiany w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego , Joanny w „Diabłach z Loudun” K. Pendereckiego, Saffi w „Baronie cygańskim” J. Straussa oraz tytułowe role w: „Halce” S. Moniuszki ,  „Ariadnie na Naxos” R. Straussa , „Aidzie” G. Verdiego, (z którą odbyła wielokrotnie tournee po Holandii i Belgii), „Tosce” G. Pucciniego,” Madame Butterfly” G. Pucciniego , Fatamorgany w „Miłości do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa , a ostanio zadebiutowała w roli Elizabeth ,w  operze „Tannhauser” R.Wagnera.

Występuje również w innych teatrach operowych w Polsce: w Opera Nova w Bydgoszczy (tytułowa rola w Tosce G. Pucciniego oraz w Giocondzie A. Ponchiellego), w Operze Śląskiej w Bytomiu, z którą odbywała wielokrotnie tournee po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Francji (tytułowa rola w Aidzie oraz partia Abigaile w operze Nabucco G. Verdiego), w Teatrze Wielkim w Łodzi (tytułowe role w Tosce, Aidzie oraz partia Santuzzy w Rycerskości wieśniaczej G. Mascagniego), w Operze Bałtyckiej w Gdańsku (tytułowa w Tosce, partia Marszałkowej w Kawalerze srebrnej róży R. Straussa), z którą również dwukrotnie odbyła tournee po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Danii.

Podczas letniego festiwalu operowego w Gdańsku „Świętojańskie Świętowanie” wystąpiła w koncertowym wykonaniu opery „Dwaj Foskariusze” G. Verdiego, śpiewając partię Lucrezii Contarini.

Od 2007 r. współpracuje na stałe z Operą Wrocławską, w której zadebiutowała tytułową partią w operze  „Hagith”  K. Szymanowskiego , gdzie do chwili obecnej wykonuje także role: Abigaile w „Nabucco” G. Verdiego, żony Baraka w „Kobiecie bez cienia” R. Straussa, Ewy w „Raju utraconym” K. Pendereckiego,  Halki w operze „Halka” S. Moniuszki.

Wystąpiła również w megawidowisku plenerowym, w tytułowej partii  opery”Tosca” G. Pucciniego (2013 i 2016), w superwidowisku, w Hali Stulecia, w partii Lady Makbet opery „Makbet” G.Verdiego (2014), w partii Marszałkowej w operze „Kawaler srebrnej róży” R. Straussa (2014)  oraz partii Sen oraz w partii Senty w operze Latający Holender R.Wagnera na wrocławskiej pergoli.

oraz partii Senty w operze „Latający Holender” R. Wagnera na wrocławskiej Pergoli.

W 2007 uzyskała tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w dziedzinie Wokalistyka

Obecnie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu i jest opiekunem wokalnym zespołu chóru oraz solistów w Operze Krakowskiej.

Jest opiekunem wokalnym w zespole AGH Con Fuoco, gdzie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu.

Prowadzi również zajęcia emisji głosu, technik relaksacyjnych oraz oddechowych opartych na technice jogi w grupie młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy oraz zespołem Aspergera, projekt  przy Politechnice Krakowskiej „Jestem za wiedzą”.

Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Anny Reynolds, Judth Beckmann, Juty Schleegel, Ryszarda Karczykowskiego i Bogusława Szynalskiego.

Dwukrotna stypendystka Internationale Bachakademie Helmuta Rillinga w Stuttgarcie, gdzie wykonywała partię sopranu w oratorium Elias F.Mendelssohn’a oraz partię II sopranu w Mszy  h-moll J.S.Bacha.

 

Akompaniament

 

Katarzyna Starzycka – pianistka

Ukończyła studia w klasie fortepianu prof. Ewy Bukojemskiej w Akademii Muzycznej w Krakowie. Studia uzupełniała pod kierunkiem prof. Nancy Lee Harper w Universidade de Aveiro w Portugalii. W roli solistki i kameralistki występowała w kraju i za granicą, m.in. w Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Indonezji.
Doświadczenie w zawodzie akompaniatora zdobyła w Polsce, Niemczech i Portugalii. Wielokrotnie nagradzana jako pianista-akompaniator towarzysząc śpiewakom i instrumentalistom podczas konkursów o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej.

Była uczestniczką Programu Kształcenia Młodych Talentów (ENOA) w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, gdzie doskonaliła swój warsztat jako pianista-korepetytor pod kierunkiem Olgi Pasiecznik, Ewy Podleś, Williama Allenby, Jerzego Marchwińskiego, Izabeli Kłosińskiej, Eytena Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa.

Obecnie pełni funkcję akompaniatora na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie. Jako korepetytor solistów związana jest z Operą Krakowską i Krakowską Operą Kameralną.

Współpracuje z Filharmonią Krakowską podczas koncertów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

Prowadzi również działalność dydaktyczną w ZPSM I i II st. im. M. Karłowicza w Krakowie.
Pasję zawodową łączy z zainteresowaniem psychologią oraz muzykoterapią (Szkoła Psychoterapii Psychodynamicznej; Podyplomowe Studia Muzykoterapii).

Uwielbia podróże oraz kulturę włoską i luzofońską.

 

 

Michał Szerszeń – klarnecista, akordeonista

Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasach prof. dr hab. Romana Widaszka oraz dr hab. Arkadiusza Adamskiego.

Nauczyciel dyplomowany, obecnie uczący w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Janiny Garści w Chrzanowie oraz w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach.

Członek komisji oceniających, podczas regionalnych przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej.

Jego uczniowie z powodzeniem biorą udział w przesłuchaniach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, a absolwenci kontynuują naukę w szkołach muzycznych wyższego stopnia.

Muzyk instrumentalista (klarnet, akordeon). Współpracuje z artystami sceny krakowskiej między innymi z Aleksandrem Brzezińskim i Martą Bizoń.

Muzyk sesyjny.