Zapraszamy na otwarcie wystawy „Udział polskich inżynierów w drugiej rewolucji technicznej – retrospektywa Wystaw z 2017 i 2018 roku”, które odbędzie się 24 września o godz. 18:00 na Krakowskich Plantach.
Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego.
Więcej szczegółów poniżej.
Repertuar w wykonaniu Pani Magdaleny Barylak
Już nie zapomnisz mnie Jak za dawnych lat
Ada to nie wypada Na pierwszy znak
To ostatnia niedziela Miłość Ci wszystko wybaczy
Nic o Tobie nie wiem Tak jak Ty
Ach jak przyjemnie
Magdalena Barylak
doktor Sztuk Muzycznych – rodowita krakowianka
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Krakowskiej Akademii Muzycznej, prowadząc przez ponad 10 lat prowadziła klasę śpiewu solowego na wydziale Wokalno – Aktorskim.
Jeszcze podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Paminy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, pod dyrekcją Kai’a Bumanna.
Studenckie zainteresowania muzyką współczesną zaowocowały, w późniejszym okresie, licznymi prawykonaniami kompozycji m.in. Darii Dobrochny Kwiatkowskiej, Krzysztofa Olczaka, Macieja Negreya, Mendi Mengjiqiego, Unsuk Chin, Szczepana Tesarowicza czy Zygmunta Krauzego.
Opera „Iwona, księżniczka Burgunda” Z.Krauzego, w której z wielkim powodzeniem kreowała rolę Królowej Małgorzaty, miała swoją światową prapremierę w Paryżu w 2004 r.
Spektakl pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego, wyreżyserowany przez Marka Weissa został zaprezentowany także podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w 2006 r. i wszedł do repertuaru Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Od 2006 r. współpracuje na stałe z Operą Krakowską, gdzie śpiewa partie: Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta, Tatiany w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego , Joanny w „Diabłach z Loudun” K. Pendereckiego, Saffi w „Baronie cygańskim” J. Straussa oraz tytułowe role w: „Halce” S. Moniuszki , „Ariadnie na Naxos” R. Straussa , „Aidzie” G. Verdiego, (z którą odbyła wielokrotnie tournee po Holandii i Belgii), „Tosce” G. Pucciniego,” Madame Butterfly” G. Pucciniego , Fatamorgany w „Miłości do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa , a ostanio zadebiutowała w roli Elizabeth ,w operze „Tannhauser” R.Wagnera.
Występuje również w innych teatrach operowych w Polsce: w Opera Nova w Bydgoszczy (tytułowa rola w Tosce G. Pucciniego oraz w Giocondzie A. Ponchiellego), w Operze Śląskiej w Bytomiu, z którą odbywała wielokrotnie tournee po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Francji (tytułowa rola w Aidzie oraz partia Abigaile w operze Nabucco G. Verdiego), w Teatrze Wielkim w Łodzi (tytułowe role w Tosce, Aidzie oraz partia Santuzzy w Rycerskości wieśniaczej G. Mascagniego), w Operze Bałtyckiej w Gdańsku (tytułowa w Tosce, partia Marszałkowej w Kawalerze srebrnej róży R. Straussa), z którą również dwukrotnie odbyła tournee po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Danii.
Podczas letniego festiwalu operowego w Gdańsku „Świętojańskie Świętowanie” wystąpiła w koncertowym wykonaniu opery „Dwaj Foskariusze” G. Verdiego, śpiewając partię Lucrezii Contarini.
Od 2007 r. współpracuje na stałe z Operą Wrocławską, w której zadebiutowała tytułową partią w operze „Hagith” K. Szymanowskiego , gdzie do chwili obecnej wykonuje także role: Abigaile w „Nabucco” G. Verdiego, żony Baraka w „Kobiecie bez cienia” R. Straussa, Ewy w „Raju utraconym” K. Pendereckiego, Halki w operze „Halka” S. Moniuszki.
Wystąpiła również w megawidowisku plenerowym, w tytułowej partii opery”Tosca” G. Pucciniego (2013 i 2016), w superwidowisku, w Hali Stulecia, w partii Lady Makbet opery „Makbet” G.Verdiego (2014), w partii Marszałkowej w operze „Kawaler srebrnej róży” R. Straussa (2014) oraz partii Sen oraz w partii Senty w operze Latający Holender R.Wagnera na wrocławskiej pergoli.
oraz partii Senty w operze „Latający Holender” R. Wagnera na wrocławskiej Pergoli.
W 2007 uzyskała tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w dziedzinie Wokalistyka
Obecnie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu i jest opiekunem wokalnym zespołu chóru oraz solistów w Operze Krakowskiej.
Jest opiekunem wokalnym w zespole AGH Con Fuoco, gdzie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu.
Prowadzi również zajęcia emisji głosu, technik relaksacyjnych oraz oddechowych opartych na technice jogi w grupie młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy oraz zespołem Aspergera, projekt przy Politechnice Krakowskiej „Jestem za wiedzą”.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Anny Reynolds, Judth Beckmann, Juty Schleegel, Ryszarda Karczykowskiego i Bogusława Szynalskiego.
Dwukrotna stypendystka Internationale Bachakademie Helmuta Rillinga w Stuttgarcie, gdzie wykonywała partię sopranu w oratorium Elias F.Mendelssohn’a oraz partię II sopranu w Mszy h-moll J.S.Bacha.
Akompaniament
Katarzyna Starzycka – pianistka
Ukończyła studia w klasie fortepianu prof. Ewy Bukojemskiej w Akademii Muzycznej w Krakowie. Studia uzupełniała pod kierunkiem prof. Nancy Lee Harper w Universidade de Aveiro w Portugalii. W roli solistki i kameralistki występowała w kraju i za granicą, m.in. w Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Indonezji.
Doświadczenie w zawodzie akompaniatora zdobyła w Polsce, Niemczech i Portugalii. Wielokrotnie nagradzana jako pianista-akompaniator towarzysząc śpiewakom i instrumentalistom podczas konkursów o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej.
Była uczestniczką Programu Kształcenia Młodych Talentów (ENOA) w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, gdzie doskonaliła swój warsztat jako pianista-korepetytor pod kierunkiem Olgi Pasiecznik, Ewy Podleś, Williama Allenby, Jerzego Marchwińskiego, Izabeli Kłosińskiej, Eytena Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa.
Obecnie pełni funkcję akompaniatora na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie. Jako korepetytor solistów związana jest z Operą Krakowską i Krakowską Operą Kameralną.
Współpracuje z Filharmonią Krakowską podczas koncertów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.
Prowadzi również działalność dydaktyczną w ZPSM I i II st. im. M. Karłowicza w Krakowie.
Pasję zawodową łączy z zainteresowaniem psychologią oraz muzykoterapią (Szkoła Psychoterapii Psychodynamicznej; Podyplomowe Studia Muzykoterapii).
Uwielbia podróże oraz kulturę włoską i luzofońską.
Michał Szerszeń – klarnecista, akordeonista
Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasach prof. dr hab. Romana Widaszka oraz dr hab. Arkadiusza Adamskiego.
Nauczyciel dyplomowany, obecnie uczący w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Janiny Garści w Chrzanowie oraz w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach.
Członek komisji oceniających, podczas regionalnych przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej.
Jego uczniowie z powodzeniem biorą udział w przesłuchaniach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, a absolwenci kontynuują naukę w szkołach muzycznych wyższego stopnia.
Muzyk instrumentalista (klarnet, akordeon). Współpracuje z artystami sceny krakowskiej między innymi z Aleksandrem Brzezińskim i Martą Bizoń.
Muzyk sesyjny.